Pogled u budućnost ili kako ostaviti nešto za sobom

Bibli vesti  

Naizgled kratak put od nepunih 5 godina za stvaranje uspešnog biznisa, koji je prepoznatljivim brendovima osvojio ne samo domaće tržište, već i pobrao međunarodna priznanja koja otvaraju probirljivo evropsko tržište… Kompanija “Bibli” iz Pružatovca, koju Gregor Guberinić umešno vodi, primer je uspešnog, istovremeno i društveno odgovornog poslovanja. Ono što čitavoj priči daje poseban šarm je način na koji se u svemu prepliću: tradicija i kreativnost, poslovna hrabrost i entuzijazam, pogled u budućnost i svetske trendove u proizvodnji, a da se istovremeno ne zaboravljaju moralni principi, potrebe lokalne zajednice i (ugroženih) društvenih grupa.

Neko bi rekao da je teško u današnje vreme poverovati biznismenu kada kaže da ne razmišlja o profitu, već da sebe prepoznaje u izazovu i stvaranju koje “ostavlja nešto za sobom”. Kada je Bibli u pitanju, dobru poslovnu viziju i izgradnju izuzetnog brenda, prati društvena odgovornost kompanije koja se izdiže iznad zakonskih okvira. Ne samo ulaganja u bezbednost na radu, zaštitu životne sredine, zapošljavanje lokalnog stanovništva i stvaranje ljudskih resursa za proširenje proizvodnje, već se ide korak dalje i konkretnim projektima postaje primer odgovornog poslovanja.

Bibli jeste primer kompanije koje gleda u budućnost pre svega negujući i razvijajući sopstvenu odgovornost prema zajednici i okruženju u kojem posluje. Upravo zbog činjenice da izostaje direktna veza sa osnovnom proizvodnom delatnošću firme, niti je potez motivisan eventualnim poreskim i drugom vrstom olakšica, projekat je povezao ekonomsko osnaživanje žena žrtava nasilja i ekološki momenat, kao izuzetan primer društveno odgovornog poslovanja, saradnje sa lokalnom zajednicom i pomoći ženama koje su bile izložene nasilju.

Poznajući Cinu, nisam iznenađen njegovom dobrom procenom da kompaniju i uspešan biznis gradi na moderan način i ne upadajući u zamku nezasite trke za profitom. Bio je sladak izazov da napišem neko slovo o “Ljutom čvarku”. Verujem da budućnost nosi neke nove izazove njegovom nemirnom duhu, a da društveno odgovorno poslovanje vidi kao najbolji put da “ostavi nešto za sobom”.

Cinini srpski čvarci sa evropskom aromom su dokaz da je biznis sa dušom moguća misija.

Tekst objavljen u mladenovačkom “Bulevaru”.

Podeli